A u t o M o n e y .ro A u t o M o n e y .ro

Mercedes-Benz EQC: primul SUV electric al mărcii germane

8 Septembrie 2018 | de: Lucian A.
 
Inscrie-te la newsletter
Primesti saptamanal prin e-mail cele mai noi
stiri si oferte


ANUNTURI SPECIALE



Mercedes-Benz a prezentat noul EQC în cadrul unui eveniment special desfășurat la Stockholm, în Suedia. Noul SUV dispune de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, având o putere totală de 408 CP și un cuplu maxim de 765 Nm, primii 100 km/h fiind atinși în 5.1 secunde. Viteza maximă este limitată la 180 km/h. Bateria de 80 kWh asigură o autonomie (NEDC) de 450 km și poate fi încărcată la stații de 110kw până la 80% în circa 40 de minute.

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic este primul model electric din gama EQ, ce până in 2022 va fi extinsă cu încă 10 modele care vor acoperi majoritatea segmentelor de piață.

Ca prim model în noua gamă de produse și tehnologii EQ, Mercedes-Benz EQC prezintă multe detalii de design și culori tipice ale mărcii. Atât în ​​interior cât și la exterior, EQC întruchipează limbajul de design Progressive Luxury.

Având în vedere proporțiile sale, EQC este clasificat ca SUV crossover. Linia acoperișului și dispunerea geamurilor laterale asemănătoare coupe-urilor, poziționează vizual modelul între un SUV și un SUV coupe.

Sistemul de propulsie: accent pe eficiență si performanță dinamică

Mercedes-Benz EQC oferă o nouă dezvoltare a sistemului de propulsie cu tracțiune electrică pe fiecare axă. Pentru a reduce consumul de energie și a crește dinamismul, motoarele electrice sunt configurate în mod diferit: motorul electric frontal este optimizat pentru cea mai bună eficiență posibilă în intervalul de sarcină mic și mediu, în timp ce cel din spate imprimă dinamism. Împreună, acestea generează o putere de 300 kW și un cuplu maxim de 765 Nm.

Modelul dispune de o baterie de 80 kWh ale cărei resurse de energie depind în mare măsură de stilul de conducere. EQC propune cinci programe de conducere, fiecare cu diferite caracteristici: Confort, Eco, Max range, Sport, precum și un program adaptabil individual.

Conform celor de la Mercedes-Benz, autonomia în ciclul WLTP va fi de peste 400 de kilometri.

Încărcare flexibilă și rapidă

Ca standard, EQC este echipat cu un încărcător de bord răcit cu apă (OBC) cu o putere de 7,4 kW, ceea ce îl face adecvat pentru încărcarea acasă sau la stațiile de încărcare publice. Bateria noului EQC poate fi de asemenea încărcată la o stație de încărcare de 110 kW în aproximativ 40 de minute, de la 10% la 80%.

Sistemul multimedia MBUX: cu funcții specifice EQC

EQC dispune de sistemul de infotainment inovator MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cu numeroase funcții specifice gamei EQ, precum: afișarea autonomiei, starea încărcării și fluxul de energie, navigarea optimizată și modurile de conducere. Timpul de încărcare și timpul de plecare pot fi, de asemenea, controlate prin intermediul MBUX.

Meniul MBUX este structurat pe trei zone: Homescreen, Basescreen și Submenu, fiecare putând fi accesat fie prin intermediul celor două zone tactile de pe volan, fie cu touchpad-ul central.

Prin intermediul aplicației Mercedes Me, posesorii lui EQC vor putea programa sistemul de climatizare, astfel încât atunci când se urcă la volan, temperatura să fie cea ideală.

Având în vedere că propulsia este exclusiv electrică, programarea navigației va ține cont întotdeauna de zonele de reîncărcare. Dacă drumul programat este mai lung decât autonomia din acel moment, traseul planificat de navigație va include și o oprire pentru reîncărcare.

În cazul în care sunt detectate zone cu trafic îngreunat, navigația va oferi rute alternative, însă va ține cont întotdeauna de nevoia reîncărcării bateriilor. De asemenea, asistentul virtual va putea să răspundă unor noi întrebări precum: "Unde pot încărca bateria?" sau "Cât de departe se află următoarea stație de încărcare?".

În același timp, reprezentanții constructorului german spun că asistentul virtual este capabil să facă diferența dintre vocea șoferului și cea a pasagerului. Astfel, dacă pasagerul aflat pe scaunul din dreapta va spune că îi este frig, atunci asistentul virtual va crește temperatura doar în zona respectivă.

Sisteme de asistență și siguranță moderne

Mercedes-Benz EQC, este dotat cu toată suita de sisteme de siguranță cunoscute deja in gama tradițională a mărcii germane. De exemplu, SUV-ul electric va fi oferit împreună cu tehnologia Active Distance Assist Distronic.

Modelul german va fi capabil să urmeze traficul dacă timpul de așteptare pe loc nu trece de 30 de secunde. Imediat ce traficul revine la normal, asistentul oferit de Mercedes-Benz va încerca să accelereze până la viteza setată anterior sau până la limita maximă de viteză pe sectorul de drum.

Pe lângă acest sistem, va fi oferită tehnologia Active Brake Assist cu funcții extinse. Versiunea standard va dispune de următoarele funcții: avertizare vizuală a șoferului, avertizare acustică în cazul în care este detectat un posibil accident, asistență la nivelul sistemului de frânare și frânare autonomă.

Tot la nivelul siguranței, Mercedes-Benz a implementat și un sistem care oprește energia din sistemul electric de înaltă tensiune. În cazul unui accident grav care a afectat celulele acumulatorului, mașina nu va mai porni.

Producția noului Mercedes-Benz EQC va începe în cursul anului 2019 la uzina din Bremen. Ulterior, modelul va fi produs și în China pentru piața locală. Nu există încă informații legate de prețul primului SUV full-electric Mercedes-Benz, acesta urmând să fie anunțat în apropierea datei de lansare a mașinii.


Sursa foto: Daimler AG


CITESTE SI

TEST DRIVE: DACIA LOGAN ECO-G
Producătorul de la Mioveni anunță că Logan ECO-G 100 are un consum mediu mixt de 6.5 l/100 km atunci când arzi gaz și de 5.1...

LANSARE OFICIALĂ: A PATRA GENERAȚIE KIA SORENTO
Producătorul coreean a dezvăluit noua generație a modelului Kia Sorento. Puternic, avansat și versatil, SUV-ul coreean este pr...

Noul Mercedes Benz GLA: imagini și informații oficiale
Mercedes-Benz a prezentat noua generație a SUV-ului compact GLA, care primește un motor pe benzină de 1.33 litri și 163 CP și...

Premieră mondială a noului Golf: digitalizat, conectat și inteligent
De mai bine de patru decenii, Golful este cea mai de succes mașină europeană. Un nou capitol din istoria acestui best-seller a ...

Skoda a început producția noului Superb iV plug-in hybrid
Compania Skoda a demarat producția primului său vehicul cu propulsie electrică, în cadrul uzinei din Kvasiny, acolo unde a inv...

Noua generație Renault Zoe: modelul electric are un nou motor de 136 CP, autonomie de 390 km și numeroase îmbunătățiri
Constructorul francez a adus numeroase îmbunătățiri la aproape toate capitolele, începând cu designul exterior și continuâ...

Ce reprezintă Sale and lease back?
Sale and lease back sau pe scurt "leaseback" reprezintă o soluție flexibilă și rapidă de finanțare în leasing financiar, pr...

Ce este decontarea directă RCA?
Decontarea directă reprezintă o clauză opțională la achiziția unei polițe RCA, care dă posibilitatea proprietarului mașin...

Ce tip de finanțare alegem? Leasing financiar, leasing operațional sau credit auto?
Având în vedere creșterea pieței auto din ultimii ani dar și ponderea foarte mare a achizițiilor de autovehicule făcute pri...

ASF a anuntat tarifele de referință pentru piața RCA
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat pe 17 Mai, tarifele de referință pentru polițele RCA, conform preveder...

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus demareaza in 18 Mai 2017. Subventia poate ajunge pana la 10.000 de euro
Programele "Rabla Clasic" si "Rabla Plus" vor fi disponibile din 18 Mai 2017, atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele ju...

Ce tip de dobandă alegem pentru finantarea mașinii? Fixă sau variabilă?
La achiziția unei mașini prin leasing financiar sau credit, un aspect deosebit de important îl reprezintă alegerea tipului de ...


LEASING PENTRU ORICE MODEL
LEASING PENTRU ORICE MARCĂ