Mercedes-Benz a prezentat noul EQC în cadrul unui eveniment special desfășurat la Stockholm, în Suedia. Noul SUV dispune de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, având o putere totală de 408 CP și un cuplu maxim de 765 Nm, primii 100 km/h fiind atinși în 5.1 secunde. Viteza maximă este limitată la 180 km/h. Bateria de 80 kWh asigură o autonomie (NEDC) de 450 km și poate fi încărcată la stații de 110kw până la 80% în circa 40 de minute.
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic este primul model electric din gama EQ, ce până in 2022 va fi extinsă cu încă 10 modele care vor acoperi majoritatea segmentelor de piață.
Ca prim model în noua gamă de produse și tehnologii EQ, Mercedes-Benz EQC prezintă multe detalii de design și culori tipice ale mărcii. Atât în ​​interior cât și la exterior, EQC întruchipează limbajul de design Progressive Luxury.
Având în vedere proporțiile sale, EQC este clasificat ca SUV crossover. Linia acoperișului și dispunerea geamurilor laterale asemănătoare coupe-urilor, poziționează vizual modelul între un SUV și un SUV coupe.
Sistemul de propulsie: accent pe eficiență si performanță dinamică
Mercedes-Benz EQC oferă o nouă dezvoltare a sistemului de propulsie cu tracțiune electrică pe fiecare axă. Pentru a reduce consumul de energie și a crește dinamismul, motoarele electrice sunt configurate în mod diferit: motorul electric frontal este optimizat pentru cea mai bună eficiență posibilă în intervalul de sarcină mic și mediu, în timp ce cel din spate imprimă dinamism. Împreună, acestea generează o putere de 300 kW și un cuplu maxim de 765 Nm.
Modelul dispune de o baterie de 80 kWh ale cărei resurse de energie depind în mare măsură de stilul de conducere. EQC propune cinci programe de conducere, fiecare cu diferite caracteristici: Confort, Eco, Max range, Sport, precum și un program adaptabil individual.
Conform celor de la Mercedes-Benz, autonomia în ciclul WLTP va fi de peste 400 de kilometri.
Încărcare flexibilă și rapidă
Ca standard, EQC este echipat cu un încărcător de bord răcit cu apă (OBC) cu o putere de 7,4 kW, ceea ce îl face adecvat pentru încărcarea acasă sau la stațiile de încărcare publice. Bateria noului EQC poate fi de asemenea încărcată la o stație de încărcare de 110 kW în aproximativ 40 de minute, de la 10% la 80%.
Sistemul multimedia MBUX: cu funcții specifice EQC
EQC dispune de sistemul de infotainment inovator MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cu numeroase funcții specifice gamei EQ, precum: afișarea autonomiei, starea încărcării și fluxul de energie, navigarea optimizată și modurile de conducere. Timpul de încărcare și timpul de plecare pot fi, de asemenea, controlate prin intermediul MBUX.
Meniul MBUX este structurat pe trei zone: Homescreen, Basescreen și Submenu, fiecare putând fi accesat fie prin intermediul celor două zone tactile de pe volan, fie cu touchpad-ul central.
Prin intermediul aplicației Mercedes Me, posesorii lui EQC vor putea programa sistemul de climatizare, astfel încât atunci când se urcă la volan, temperatura să fie cea ideală.
Având în vedere că propulsia este exclusiv electrică, programarea navigației va ține cont întotdeauna de zonele de reîncărcare. Dacă drumul programat este mai lung decât autonomia din acel moment, traseul planificat de navigație va include și o oprire pentru reîncărcare.
În cazul în care sunt detectate zone cu trafic îngreunat, navigația va oferi rute alternative, însă va ține cont întotdeauna de nevoia reîncărcării bateriilor. De asemenea, asistentul virtual va putea să răspundă unor noi întrebări precum: "Unde pot încărca bateria?" sau "Cât de departe se află următoarea stație de încărcare?".
În același timp, reprezentanții constructorului german spun că asistentul virtual este capabil să facă diferența dintre vocea șoferului și cea a pasagerului. Astfel, dacă pasagerul aflat pe scaunul din dreapta va spune că îi este frig, atunci asistentul virtual va crește temperatura doar în zona respectivă.
Sisteme de asistență și siguranță moderne
Mercedes-Benz EQC, este dotat cu toată suita de sisteme de siguranță cunoscute deja in gama tradițională a mărcii germane. De exemplu, SUV-ul electric va fi oferit împreună cu tehnologia Active Distance Assist Distronic.
Modelul german va fi capabil să urmeze traficul dacă timpul de așteptare pe loc nu trece de 30 de secunde. Imediat ce traficul revine la normal, asistentul oferit de Mercedes-Benz va încerca să accelereze până la viteza setată anterior sau până la limita maximă de viteză pe sectorul de drum.
Pe lângă acest sistem, va fi oferită tehnologia Active Brake Assist cu funcții extinse. Versiunea standard va dispune de următoarele funcții: avertizare vizuală a șoferului, avertizare acustică în cazul în care este detectat un posibil accident, asistență la nivelul sistemului de frânare și frânare autonomă.
Tot la nivelul siguranței, Mercedes-Benz a implementat și un sistem care oprește energia din sistemul electric de înaltă tensiune. În cazul unui accident grav care a afectat celulele acumulatorului, mașina nu va mai porni.
Producția noului Mercedes-Benz EQC va începe în cursul anului 2019 la uzina din Bremen. Ulterior, modelul va fi produs și în China pentru piața locală. Nu există încă informații legate de prețul primului SUV full-electric Mercedes-Benz, acesta urmând să fie anunțat în apropierea datei de lansare a mașinii.