Grupul Renault a anunțat crearea unui prototip de carte de service digitală, dezvoltată împreună cu Microsoft și Viseo, ce permite ca datele despre mașină să fie stocate într-un mod securizat și transparent. Astfel, dealerii auto, firmele de asigurări și atelierele de reparații vor putea înregistra informațiile într-un singur document iar clientul va putea permite accesul la aceste informații potențialilor cumpărători.
La cumpărarea unei mașini rulate, vânzătorul ar putea vinde mașina mai ușor iar cumpărătorul ar avea mai multă încredere în vânzator, daca i s-ar pune la dispoziție cartea de service la zi. Doar că aceasta, uneori nu conține toate intervențiile asupra mașinii, unii vânzători de rea-credință chiar falsificând acest document.
ÈŠn prezent, informațiile despre proprietarii anteriori și despre intervențiile asupra mașinii sunt împarțite pe mai multe sisteme informatice deținute de producătorii auto, dealerii auto, firmele de asigurări, atelierele de reparații și alții.
Cartea de service digitală, prin arhitectura sa deschisă, centralizează informațiile încărcate de către dealerii auto, firmele de asigurări, atelierele de reparații și alții. Astfel, dacă au fost daune decontate de asigurători, informațiile despre gravitatea și cuantumul acestora vor fi foarte importante.
Prin urmare, dacă un proprietar dorește să-și vandă mașina, acesta va putea permite accesul potențialului cumpărător la datele acesteia, stocate în cartea de service digitală.
Desigur, această carte de service digitală nu înlatură complet riscul la cumpărarea unei mașini rulate, deoarece nu toate mașinile sunt reparate în unități autorizate și nu toate daunele sunt acoperite de către societățile de asigurari, dar este un început, în special în ideea asigurării unei alternative la cartea de service tiparită, din motivele prezentate mai sus.