Constructorul francez Renault a lansat în România noul ZOE, vehiculul electric cu cele mai mari vânzari în Europa, acum echipat cu bateria Z.E. 40, ce furnizează o autonomie de 400 km (aproximativ 300 km în mediu urban), la o energie de 41 kWh și cu o capacitate de stocare semnificativ mai mare față de bateria standard de 22kWh.
Renault ZOE Z.E.40, proaspăt lansat în România cu motorul R90, vine cu două niveluri de echipare: Life si Intens. Se poate alege, inca de pe versiunea de bază, între bateria Z.E.22 (240 Km NEDC) și bateria Z.E.40 (400km NEDC), modelul francez propunând o nouă variantă de comercializare care include și prețul bateriei. Renault Zoe vine în dotarea standard cu o cutie de viteze automată si reductor cu o singură treaptă.
Noul model aduce, de asemenea, două noi culori ale caroseriei (gri titan si roșu intens), dar și detalii estetice la interior ce conferă un design mai modern și mai stilat.
ÈŠn primul nivel de echipare, LIFE, regăsim: climatizare automată cu senzor de toxicitate, faruri cu tehnologie LED, sistem de asistență la pornirea din rampă, cruise control, asistență la frânarea de urgenta, tablou de bord digital de dimensiune mare și de asemenea, cablu de încărcare Flexi Charger de 6,5 m lungime.
Versiunea INTENS propune un nou finisaj al tapițeriei, noul Zoe oferind o versiune personalizată de culoarea albastru, de asemenea, un nou sistem audio Arkamis 3D
Sound cu Bluetooth și mufe USB și jack, senzori de ploaie și de lumină, oglinzi retrovizoare degivrante și reglabile electric, cameră retrovizoare, utilă în cazul manevrelor de parcare, card de acces și demaraj cu funcție "Mâini libere" si jante noi de aluminiu de 16 inch.
Date despre baterie, încarcare și autonomie
Grație noii baterii Z.E. 40, Renault ZOE are acum o autonomie de 300 km efectivi. Bateria poate fi încarcată acasă într-un interval de la 4,5 ore și până la o noapte întreagă pentru o încărcare completă. Similar cu autovehiculele dotate cu motor termic, consumul de energie este influențat de numeroși factori precum viteza, stilul de condus, topografia terenului, la urcare autoturismul consumând mai mult dar și de condițiile climatice, iarna autonomia scăzând la aproximativ 200 km.
Renault propune pe modelul Zoe soluții inteligente de economisire a energiei și implicit a autonomiei, precum:
Econometrul de pe tabloul de bord care informează șoferul in timp real cu privire la consumul instantaneu de energie, atenționându-l printr-o interfață grafică asupra energiei consumate în timp real în funcție de viteza mașinii și asupra autonomiei rămase.
Ecranul R-Link de pe consola centrală a tabloului de bord, care informează șoferul în timp real cu privire la stilul de condus, redând grafic atât momentele cand vehiculul consumă energie dar și când recuperează energie în funcție de accelerări și frânări.
Modulul “Eco” (activat prin apăsarea unui buton aflat in dreapta soferului) ce furnizează cu 10% mai multă autonomie, adapteaza parametrii de rulaj ai vehiculului, funcție foarte utilă atunci când energia se apropie de final.
Prețurile lui Renault Zoe pornesc de la 31.000 euro cu TVA pentru versiunea Life Z.E. 22 (cu autonomie efectivă de 170 km) și 33.000 euro cu TVA, respectiv 34.500 euro cu TVA pentru versiunile Life Z.E.40 și Intens Z.E. 40 (ambele cu autonomie efectiva de 300 km).